středa 28. května 2014

Celerová polévka

Mrzí mě, že přidávám příspěvek po takové pauze, ale za pár dní mě čeká maturita a tak nějak muselo jít vaření a pečení stranou. Venku je většinu dní krásně, a já bych mnohem radši šla na kolo nebo se jen tak projít do lesa a na vše zapomněla, než jen ležet v papírech. Dnes jsem ale neodolala, a na oběd připravila lehkou a zdravou celerovou polévku.



Pokud máte rádi krémové polévky (já je miluji), tak si ji můžete snadno připravit taky.

Budete na ni potřebovat:
500g brambor
1 celer
1 cibule
4 lžíce másla
1 litr masového nebo zeleninového vývaru (může být z kostky)
sůl, pepř
150-200 ml smetany na vaření



Cibuli nakrájíme na kostičky, celer očistíme a nastrouháme na hrubo, brambory oloupeme a nakrájíme na kostičky.

V hrnci rozehřejeme máslo, opečeme cibulku, přidáme nastrouhaný celer a ještě chvilinku opékáme za stálého míchání.

Přidáme nakrájené brambory a zalejeme vývarem. Případně můžeme dolít trochou vody. Osolíme, opepříme a vaříme doměkka.

Potom polévku necháme trochu zchládnout a tyčovým mixérem ji pořádně rozmixujeme. Nakonec postupně přidávejte smetanu, aby byla konzistence akorát.

Podle chuti ještě jemně dochutíme solí a pepřem. K polévce se hodí opékané pečivo nebo krutony.


Doufám, že si užíváte začátek léta lépe než já a přeji vám dobrou chuť.
PS: Držte mi v pátek pěsti.

Žádné komentáře:

Okomentovat