neděle 6. dubna 2014

Citronovo-rozmarýnová bábovka


Taky si rádi sednete po nedělním obědě s kávou a nějakým dezertem? Já velice, jen vždy přemýšlím co zajímavého a netradičního vymyslet, aby to nebyla jen bábovka s receptem od babičky, která je sice osvědčená klasika, ale pořád na ni chuť nemáte. Muffiny a cupcakes peču velmi často, je skvělé jak se dají obměňovat náplně, krémy atd..Dnes jsem se ale rozhodla vyzkoušet recept, co jsem měla schovaný už pár měsíců. Citrónovo-rozmarýnovou bábovku. Byla jsem zvědavá, jaká tahle kombinace bude. Je skvělá! Z prvního kousnutí jsem byla nesvá, ale další mě přesvědčily. Bábovka je na první pohled hutná a těžká (překvapilo mě to, jak jsem ji vyklopila z formy), ale přitom není vůbec dusivá. Naopak je velmi měkká, jemná a díky citronu není přeslazená. Snad vám bude chutnat taky, u nás se po ní jen zaprášilo. :-)


Budete potřebovat:
300g másla + na vymázání formy
350g cukru krupice
350g hladké mouky
4 vejce
kůra z velkého (nebo 2 malých) citronu
lžíce zakysané 
230ml mléka
1 lžička rozmarýnu
špetka soli


Nejdřív si našlehejte vejce s cukrem. Zabere to asi 5 minut, takže nespěchejte. Musí vzniknout krásně nadýchaná směs. Do ní postupně přidávejte máslo a šlehejte do hladkého krému. Máslo by mělo být změklé, jinak se vám bude zašlehávat špatně.

Přidejte nastrouhanou kůru z citronu a zakysanou smetanu. Pak do těsta postupně přidávejte mouku se solí a mléko. Nakonec přidejte co nejjemněji nasekané lístky rozmarýnu.


Těsto nalijeme do vymazané a vysypané formy a pečeme na 180°C 40-50 minut. Nejlepší je ale test špejlí. Pokud se po zabodnutí na ni těsto nepřilepí, bábovka je upečená. Není dobré ji přesušit. Poté necháme zchládnout ve formě a vyklápíme studené. Netrpělivci totiž zkončí s trhancem. Horká bábovka se při vyklápění přilepí a roztrhá (také se mi to jednou stalo, od té doby čekám do studena). Vychladlou bábovku ozdobíme citronovou polevou. Smícháme:

150g moučkového cukru a 30ml citronové šťávy.

Citronovou šťávu přidávejte postupně, nemusíte ji spotřebovat všechnu. Poleva by měla být trochu tekutá, ale ne aby vám z bábovky stékala. Pokud už je řídká, nechejte ji před poléváním trochu odstát a ona začne tuhnout. Na bábovce ji pak můžete nechat ztuhnout v lednici.



Žádné komentáře:

Okomentovat