úterý 1. dubna 2014

Velikonoční vanilkové cupcakes


Máte chuť na tak krásné cupcakes? Nejsou vůbec těžké. :-)



Na 14ks budete potřebovat:

115g másla
200g cukru krupice
180g hladké mouky
2 vejce
1 lžička prášku do pečiva
120ml podmáslí
vanilková esence

Máslo změklé při pokojové teplotě vyšleháme do pěny, vešleháme cukr a vejce. Po částech přidáváme mouku smíchanou s práškem do pečiva a podmáslí. Přimícháme lžičku vanilkové esence.

Já jsem si ještě do půlky těsta dala nadrobno nakrájenou bílou čokoládu a brusinky. Můžete je vynechat.

Směsí plníme košíčky do 3/4. Je vhodné mít silikonové nebo plech na muffiny. Těsto je dost tekuté a mohlo by se před upečením z papírových košíčků vylít.
Pečeme v elektrické troubě na 180-200°C, 15-20 minut do zezlátnutí.


Jako krém jsem zvolila klasický máslový. Je hodně sladký, ale krásně drží. Půlku cupcakes jsem zdobila sáčkem s obarveným růžovým krémem, a druhou jsem jím jemně potřela a posypala obarveným kokosem a zadečky zajíčku z marcipánu, které jsem si vymodelovala.

Máslový krém:

115g másla
230g moučkového cukru
půl vanilkového lusku nebo vanilková esence
2-3 lžíce mléka.

Při pokojové teplotě změklé máslo ušleháme do pěny, pak přidáme prosáty cukr, vanilku a postupně mléko. Šleháme na vysoké otáčky, dokud nevznikne hustý krém, ve kterém necítíme hrudky cukru.
Můžeme zdobit.

V troše mléka si rozmícháme barvivo a vlejeme do sáčku s kokosem. Třepeme a třepeme dokud se nám kokos krásně rovnoměrně neobarví. Přendáme do nějaké nádobky a necháme proschnout. Na cupcakes natřeme vrstvu krému a posypeme kokosem.
Dále dozdobíme podle fantazie :-) Dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat